ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу

 

1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122).

Порядок подання та розгляду заяв

про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

 

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов'язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.

7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з'ясувати всі обставини булінгу.

Затверджую

Директор ДНЗ «СХТЦ ПТО»

Г.В. Мірошниченко

 

 

План

заходів ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО» щодо профілактики булінгу

2018-2019 навчальний рік

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Діагностичний етап

1

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

  • спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;
  • опитування(анкетування ) учасників освітнього процесу;
  • психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості навчальних груп та емоційних станів учнів;
  • соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективі;
  • визначення рівня тривоги та депресій учнів

 

Усі категорії учасників освітнього процесу

Упродовж року

 

 

 

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

 

Майстри в/н, класні керівники

 

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

 

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Розгляд та обговор6ення питання профілактики боулінгу на педагогічній раді центру

Педагогічний колектив

Січень 2019

Заступник директора з навчально-виховної роботи Макотренко Н.П.

2

 

Засідання циклової комісії класних керівників та вихователів на тему: «Протидія боулінгу в учнівському колективі»

Циклова комісія класних керівників та вихователів

 

Голова циклової комісії Будюк О.В.

3

Складання нарад «Як допомогти учням упоратися з боулінгом»

Учнівський колектив

 

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

4

Контроль стану попередження випадків булінгу

Нарада при директорі

Квітень

Директор Мірошниченко Г.В.

5

Вивчення законодавчих документів, практик протидія цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора з навчально-виховної роботи Макотренко Н.П.

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечний заклад»

Педагогічний колектив

Травень

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході виховних годин, годин спілкування, тренінгових занять

Навчальні групи

Упродовж року

Керівники навчальних груп

2

Засідання євро клубу «Miraclе»

«Протидія булінгу»

Учнівські колективи

Січень 2019

Координатор Нонко Я.С

3

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів на уроках історії

Учнівські колективи

Упродовж року

Викладачі української та зарубіжної літератури, історії

4

Проведення заходів в рамках тижня превентивного виховання

Учнівські колективи

Березень 2019

Класні керівники Костенко В.І., Нонко Я.С.

5

Проект «CommunityPolicing – через довіру і взаєморозуміння будуємо безпечний простір громади»

Учнівські колективи

Січень

Лютий

2019

Заступник директора з навчально-виховної роботи Макотренко Н.П.

6

Проект «Ми за щасливе майбутнє»

Учні шкіл м.Суми

Лютий Березень

Квітень

2019

Заступник директора з навчально-виховної роботи Макотренко Н.П., учні-волонтери

Психологічний супровід

1

Діагностика стану психологічного клімату навчальних груп

Учні центру

Упродовж року

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

2

Спостереження під час освітнього процесу, позаурочних заходів

Учні центру

Упродовж року

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

Учні центру

Упродовж року

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

4

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

Учні центру

Упродовж року

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

Робота з батьками

 

 

1

Тематичні батьківські збори «Протидія боулінгу в учнівському колективі» в навчальних групах

Батьки учнів

Березень – Квітень 2019

Керівники навчальних груп

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків боулінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Батьки учнів

Упродовж року

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Лютий – Березень 2019

Практичний психолог Ошкодерова Р.П.

4

Інформаційна робота через Інтернет-мережу

 

Упродовж року

Заступник директора з навчально-виховної роботи Макотренко Н.П.

 

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи                                                     Н.П. Макотренко

плакат стоп булінг новий

КОНТАКТИ

  • 40024, м.Суми, вул. Прокоф`єва, 38
  • (0542) 63-55-86
  • (0542) 36-51-59 
  • email: shtc-pto@ukr.net
  • fax: 63-55-86

До нас можна доїхати: 

  • маршрутними таксі № 2, 9, 17а, 21, 51, 52, 53 
  • тролейбус №15, 15а