ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

0001

 

0021

0022

 
 

16.17.18-jp

16.17.18-jp2

16.17.18-jp3

Буклет Ні-торгівлі людьми-2

буклет Як не стати жертвою торгівлі людьми-1

буклет Як не стати жертвою торгівлі людьми-2

 

Підготовка до іспиту.

Спочатку підготуй місце для занять: прибери із столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і тому подібне.Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває досить якої-небудь картинки в цих тонах або естампу.Склади план занять. Спершу визнач: хто ти - "сова" або "жайворонок", і залежно від цього максимально використовуй ранішні або вечірній години. Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатиметься. Не взагалі: "трохи позаймаюся", а які саме розділи і теми.Почни з найважчого, з того розділу, який знаєш найгірше. Але якщо тобі важко "розгойдатися", можна почати з того матеріалу, який тобі більш за все цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдеш до робочого ритму, і справа піде.Чергуй заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин - перерва. Можна в цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.Не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам''ятати весь підручник. Корисно структурувати матеріал за рахунок складання планів, схем, причому бажано на папері. Плани корисні і тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу. Виконуй якомога більше різних опублікованих тестів по цьому предмету. Ці тренування ознайомлять тобі з конструкціями тестових завдань.Тренуйся з секундоміром в руках, засікай час виконання тестів (на завданнях в частині А в середньому втрачається по 2 хвилини на завдання).Готуючись до іспитів, ніколи не думай про те, що не впораєшся із завданням, а навпроти, в думках малюй собі картину тріумфу.Залиш один день напередодні іспиту на те, щоб знов повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на найважчих питаннях.

Напередодні іспиту.Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останній перед ним ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку. Виспися якнайкраще, щоб встати відпочившим, з відчуттям свого здоров'я, сили, "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.В день складання іспиту необхідно з'явитися до школи не спізнюючись, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати пропуск декілька (про запас) ручок геліївих або капілярних з чорним чорнилом. Якщо в школі холодно, не забудь тепло одягнутися, адже ти сидітимеш на іспиті 3 години.Під час тестування. На початку тестування вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як кодувати номер школи і так далі).Будь уважний!!! Від того, як ти запам'ятаєш всі ці правила, залежить правильність твоїх відповідей!

 

 

 

Рецепти для більш успішнішої тактики

виконання тестування:

Зосередься! Постарайся максимально сконцентруватися і забути про тих, що оточують тебе навколо. Для тебе повинні існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час виконання тесту. Квапся неспішно! Жорсткі рамки часу не повинні впливати на якість твоїх відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитай питання двічі і переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.Почни з більш легких завдань! Почни відповідати на ті питання, в знанні яких ти не сумніваєшся, не зупиняючись на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ти заспокоїшся, голова почне працювати ясніше і чітко, і ти увійдеш до робочого ритму. Ти як би звільнишся від нервозності, і вся твоя енергія потім буде направлена на важчі питання.Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі і незрозумілі завдання. Пам'ятай: у тексті завжди знайдуться такі питання, з якими ти обов'язково впораєшся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ти не дійшов "до своїх" завдань, а загострював увагу на тих, які викликають у тебе труднощі.Читай завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до того, що ти прагнеш зрозуміти умови завдання "за першими словами" і добудовуєш кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.Думай лише про поточне завдання! Коли ти бачиш нове завдання, забудь все, що було в попередньому. Як правило, завдання в тестах не зв'язані один з одним, тому знання, які ти застосував в одному (вже, припустим, вирішеному тобою), як правило, не допомагають а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання.Ця порада дає тобі і інший безцінний психологічний ефект - забудь про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося тобі не по зубах). Думай лише про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати очки.Виключай! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє у результаті сконцентрувати увагу всього на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато складніше).Заплануй два круги! Розрахуй час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях ("перший круг"). Тоді ти встигнеш набрати максимум очок на тих завданнях, які виявилися для тебе "по зубах", а потім спокійно повернутися і подумати над важкими, які тобі спочатку довелося пропустити ("другий круг").Перевір! Залиш час для перевірки своєї роботи, хоч би, щоб встигнути пробігти очима і відмітити явні помилки.Вгадуй! Якщо ти не упевнений у виборі відповіді, але інтуїтивно можеш віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирай такий варіант, який, на твій погляд, має велику вірогідність.Не засмучуйся! Прагни виконати всі завдання, але пам'ятай, що на практиці це нереально. Враховуй, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень труднощів, і кількість вирішених тобою завдань цілком можливо може бути достатньо для гарної оцінки.Успіху!

Рекомендації психолога «Перед олімпіадою»

Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункті відповіді.Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.

 

Як готувати домашні завдання.

(рекомендації учням)

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6. Між уроками роби перерви.

7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

11. Складай план усної відповіді.

12. Перевіряй себе.

 

«Діти, іспит, стрес...» 5 засобів скласти іспити на «відмінно» і пережити їх без стресу і безсонних ночей

1. Дотримуйся дієти п’ятірочника.Найліпший друг учня-відмінника - правильне, повноцінне харчування. Щоб знання укладалися в голові по поличках, а мозок працював на всі сто відсотків, дотримуйся під час складання іспитів, і тим більше підготовки до них, спеціальної дієти. Головне - більше білків (тобто м’яса і риби) і вуглеводів (фруктів, овочів і круп)!Вітамін С, який міститься в лимонах, апельсинах, шипшині, журавлині і бананах, допоможе впоратися зі стресом. Ананаси покращують пам’ять. Морква активізує обмін речовин. Капуста знімає дратівливість. А морепродукти (кальмари, креветки, мідії) корисні для мозку.Між основними прийомами їжі потіш себе сухофруктами і горішками - вони додають енергії краще, аніж штучні енергетики і дозволяють організму не стомлюватися.Незайвим буде і шоколад (краще чорний) - він допомагає боротися зі стресом, додає упевненості в своїх силах і дозволяє дивитися на світ позитивно.

2. Не забувай про режим дня.Намагайся спати не менше 8 годин на добу. По-перше, щоб активно готуватися, організм має як слід відновлюватися. А по-друге, під час сну інформація, яку ти вивчив за день, як слід осяде в пам’яті і перейде у розряд довготривалої.Не забувай про те, що найкращий відпочинок - зміна діяльності. Викрій годину-дві на день, щоб прогулятися по парку, подихати повітрям, сходити у спортзал, покататися на роликових ковзанах. Не забувай і про короткі паузи: кожні годину-півтори варто на 5-10 хвилин відволікатися від книжок і конспектів. Можна пройтися по квартирі, подивитися у вікно, розім’ятися і зробити гімнастику для очей.

3. Склади графік занятьВід початку підготовки, скільки б часу не залишалося до відповідальної дати - місяць або два дні, оціни масштаб лиха. Визначся, скільки предметів необхідно освоїти. Незайвим буде скласти план підготовки - на яку тему скільки часу ти витратиш. Якщо відмахнешся, мовляв, просто позаймаюся, це не дасть результатів, а заняття пройдуть марно.

4. Не відволікайся на сторонні речі.Одна з поширених помилок багатьох учнів - вивчати не конкретні питання, намагаючись підготувати відповіді з кожної теми чи кожного білета, а обкладатися всілякими книжками і читати все підряд.На початковому етапі підготовки найкраще використовувати конспекти. Як правило, інформація там викладена стисло, схематично і доступно. А викладачі, запитуючи на іспиті, найчастіше вимагають знати те, про що вони товкмачили учням на уроках. Якщо залишиться час і у тебе прокинеться інтерес до якогось окремого питання, так і бути - прочитай розділ, присвячений цій темі, у підручнику чи науковому журналі.

5. Налаштуйся на позитив.Навіть якщо ти всіма фібрами душі ненавидиш викладача, спробуй відкинути суб’єктивні емоції і змусь себе хоча б під час іспитів ставитися до нього позитивно.У хвилини відчаю прокручуй у голові майбутній екзамен, у деталях продумай кожну подробицю. Ось ти входиш до аудиторії, вибираєш білет, упевнено відповідаєш і... одержуєш хорошу оцінку. Будь упевнений: як тільки-но ти почнеш мислити в правильному руслі, робота закипить, а суворий викладач не раз ставитиме твій виступ у приклад іншим учням.

 

Поради, які важливо пам’ятати при підготовці до іспитів

1. Під час підготовки до іспитів застосовуйте техніки та правила ефективного запам’ятовування.

2. Робіть перерви для відпочинку та вживайте більше фруктів, соків (особливо цитрусових та тих, що містять вітамін С у великій кількості), горіхів. Не пийте міцні чаї та каву.

3. По можливості, робіть фізичні вправи, переключайтесь на інші види діяльності - це надасть вам можливості швидше відновлювати сили для навчання.

4. Перед іспитом потрібно обов’язково добре відпочити, виспатись, ввечері прогулятись на свіжому повітрі. Перед сном прийміть ванну з лавандою, хвоєю іншими маслами.

5. Повторювати можна вранці «на свіжу голову» лише основне.

 

Рекомендації при підготовці до екзаменів!!!

Учням 9-х та 11-х класів!

Незабаром іспити!Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті. Ось деякі поради психолога:

1. Майте вигляд впевненої у собі людини.

2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.

3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.

4. Ведіть із вчителем діалог.

5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.

6. Вдягніться на іспит охайно.

7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.

8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.

9. Продумайте поведінку і стиль розмови з вчителем.

10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.

11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.

12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще.Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитівØ Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.Ø Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.Ø Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.Ø Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова” неефективно працює о 6-8 год. ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.Ø Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато. Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей.

 

Умій володіти собою – поради психолога учням

1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю.

 

Національні «гарячі» лінії

Громадської організації «Ла Страда-Україна»:

 


ПРОТИДІЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ

0-800-500-22-5

Онлайн консультація

Що таке торгівля людьми

Запитання та відповіді

Історії потерпілих

Статистичні дані

Законодавча база

Інформаційні матеріали

 

ПРОТИДІЯ НАСИЛЬСТВУ В СІМ’Ї

0-800-500-33-5 або 386

Онлайн консультація

Що таке домашнє насильство

Запитання і відповіді

Історії потерпілих

Статистичні дані

Законодавча база

Інформаційні матеріали

  

ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ

0-800-500-33-5

Онлайн консультація

Права дитини

Запитання і відповіді

Історії потерпілих

Статистичні дані

Законодавча база

Інформаційні матеріали

 

ҐЕНДЕР І ПРАВОЗАХИСТ

0-800-500-33-5

Онлайн консультація

Що таке ґендер

Запитання і відповіді

Історії потерпілих

Ґендер і правозахист в Україні

Законодавча база

Інформаційні матеріали

 

 

Подбайте про власну безпеку заздалегідь

Дізнайтеся про свої права під час навчання, роботи, подорожі чи життя за кордоном у центрі консультування мігрантів

Київ (044) 537 07 10

0 800 505 5010

Безкоштовно зі стаціонарних телефонів України

527

Безкоштовно з номерів усіх мобільних операторів

Нікому не віддавайте ваш паспорт.

Зробіть ксерокопії важливих документів. Тримайте їх окремо від оригіналів. Залишіть свої копії у своїх рідних та близьких.

Уважно читайте контракт.

У жодному разі не погоджуйтеся давати фальшиві документи або неправдиву інформацію під час інтерв’ю зі співробітниками консульства. 

Необхідно мати підписану угоду із роботодавцем (а не лише із фірмою-посередником) до оформлення візи. 

Сумський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

(0542) 61-15-46

«Клініка дружня до молоді»

(0542) 32-72-00

Сумський обласний центр профілактики ВІЛ та СНІДу

(0542) 65-07-29

Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей

386 – з мобільного телефону безкоштовно

Телефон довіри для дітей та підлітків, з питань торгівлі людьми

527- з мобільного телефону безкоштовно

Сумський телефон довіри (цілодобово)

(0542) 33-40-50

Сумський міський суїцидальний центр

(0542) 33-40-50 
096-240-67-00

Департамент соціального захисту населення (для вимушених переселенців)

(0542) 60-02-10

«Гаряча лінія» (безоплатна правова допомога дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах)

095 603 8676

 

Пачка сигарет в день – це близько 500 рентген опромінень за рік! Температура тліючої сигарети 700-900 градусів! Легені курця зі стажем – чорна, гниюча маса.

Після затягування нікотин потрапляє в мозок через 7 секунд. Нікотин викликає спазм судин, від сюди порушення живлення тканин киснем.

Спазм дрібних судин робить шкіру старіючої. Шкода паління ще і в тому, що з’являється неприємний запах з рота, жовтіють зуби, запалюється горло, червоніють очі від постійного роздратування диму. У всьому світі нікотин відноситься до дозволеним наркотику, від нього як від героїну та інших важких наркотиків розвивається залежність, але підступність його в тому, що це відбувається непомітно і щодо тривало. Наші палять громадяни щорічно викурюють 265 мільярдів цигарок на рік, це близько 1800 сигарет на душу населення і ця цифра продовжує кожен рік рости.

Шкода паління в тому, що воно викликає три основних захворювання: рак легенів, хронічний бронхіт, коронарна хвороба. Вже давно доведено, що тютюн є причиною смертності від раку легенів у 90 % всіх випадків, від бронхіту і емфіземи в 75 % і від хвороби серця приблизно на 25 % всіх випадків. Приблизно 25 % регулярних курців сигарет помре передчасно через куріння. Багато з цього числа змогли б прожити на 10, 20 або 30 років довше. Померлі внаслідок куріння в середньому втратять 15 років свого життя.

Куріння завдає страшну шкоду, ті що палять в 13 разів частіше хворіють стенокардією, 12 – інфарктом міокарда, в 10 разів – виразкою шлунка і в 30 разів – на рак легенів.

Немає такого органу, який би не дивувався тютюном: нирки і сечовий міхур, статеві залози і кровоносні судини, головний мозок і печінку.

Смертельна доза для дорослої людини міститься в одній пачці сигарет, якщо її викурити відразу, а для підлітків – півпачки.

Куріння шкодить серця, так частота серцевих скорочень у курця на 15000 ударів в день більше, ніж у некурящого, а доставка кисню тканин і особливо головного мозку значно знижена, так як судини звужені, плюс до цього чадний газ, який краще «чіпляється» до гемоглобіну і не дає еритроцитам переносити кисень. Цим і пояснюється, чому палять школярі значно відстають від некурців.

Шкода паління ще ось у чому: останні роки вчені приділяє пильну увагу речовин, що викликають рак. До них, в першу чергу, відносяться бензопірен і радіоактивний ізотоп полоній-210. Якщо курець набере в рот дим, а потім видихне його через хустку, то на білої тканини залишиться коричневе пляма. Це і є тютюновий дьоготь. У ньому особливо багато речовин, що викликають рак. Якщо вухо кролика кілька разів змастити тютюновим дьогтем, то у тварини утворюється ракова пухлина.

Поради щодо спілкування:

Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;

Хто любить людей, того й люди люблять;

Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;

Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;

Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;

Учіться ставити себе на місце іншої людини;

Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: “даруйте”, “перепрошую”, “дякую”, “будь ласка” та інші. Ввічливість обеззброює;

Використовуйте кожну нагоду для спілкування.

Для успішного встановлення контактів із людьми треба:

Якомога швидше знайти спільні інтереси;

По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);

Не виявляти до співрозмовника зверхності;

Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;

Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;

Нападами та лайкою людей не переконаєте;

Для того, щоб переконати когось, треба знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;

Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.

Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція. Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі, але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам’ять, мислення. Тож пропонуємо поради, які допоможуть не лише дітям, але й дорослим покращити свою пам’ять і розвинути здібності, що сприятимуть вам на шляху до успіху.

Думайте

За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам’ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.

Цікавтесь

Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам’ятати, і не запам’ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам’ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам’ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам’яті та загальну працездатність.

Будьте готові

Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.

До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось, може, більш популярне.

Не топчіть сліди

Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам’ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

Озирніться довкола

Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам’ять, пов’язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.

Учіть від А до Я

Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

Дійдіть до суті

Перш ніж запам’ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов’язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам’ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам’ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв’язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні. За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.

Виберіть головне

Запам’ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам’ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам’ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам’ятати все, той не пам’ятає майже нічого.

Нічого не запам’ятовуйте «в лоб»

Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам’ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці «Тренування пам’яті»), — це те, що нічого не можна запам’ятати «в лоб». Пам’ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам’ятовуйте навмисне. Запам’ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.

Не все одразу

Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.

Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного

Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне…» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.

2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.

3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.

4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.

5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.

6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.

7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).

8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».

9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.

10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».

11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.

12.Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.

13.Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.

14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.

15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов’язаний з твоїм досвідом, інтересами.

16.Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.

17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.

18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.

19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.

20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.

21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).

22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань

1. Сформуй певний стиль мислення.

Для цього необхідно:

 - вміти аналізувати проблему;

 - приймати продуктивні рішення;

 - відмовитися від визнання своєї точки зору як єдино можливої("є тільки дві точки зору - моя   і неправильна");

 - вміти знайти можливості компромісу.

 

2. Опануй засоби спілкування , вміння та знання про спілкування.

Для цього необхідно:

 - вміти слухати і чути;

 - вміти розуміти співрозмовника;

 - вміти доводити , аргументувати свою позицію;

 - вміти опонувати , не принижувати гідність іншої людини.

КОНТАКТИ

  • 40016, м.Суми, пр-т. Свободи, 38
  • (0542) 78-99-92
  • (0542) 78-99-90 
  • email: shtc-pto@ukr.net
  • моб: 066-290-47-45

До нас можна доїхати: 

  • маршрутними таксі № 2, 17а, 21, 51, 52, 53 
  • тролейбус №15, 15а