ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

1. Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до навчання у слабких учнів:

– винагорода дітей за досить незначний прогрес під час навчальної діяльності, а не за досконалість в ній;

- активне заохочення в творчій діяльності, в спорті, в різних шкільних заходах тощо.

2. Виховання теплих почуттів до школи у слабких учнів:

– дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах школи, наділивши їх певною часткою відповідальності.

3. Не присвоювати дітям ніяких ярликів, спиратися на заохочення, підтримку, а не на покарання:

– не бажано розділяти учнів (шляхом оголошень оцінок чи розподілу по групах), бо діти позбавляються необхідної мотивації;

- корисно знаходити сильні сторони слабких учнів і хвалити їх за те, що їм вдається.

4. В роботу школи включати більше елементів, що задовольняють соціальні інтереси підлітків:

- розширювати позашкільні форми діяльності підлітків;

– залучати їх до організації такої діяльності;

– прикладом, шляхом бесід виховувати у підлітків усвідомлення, прийняття шкільних цінностей та норм.

1. Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними підлітками.

2. Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки.

3. Намагайтесь переконувати і відкривати “важким” підліткам гідні та цікаві життєві перспективи.

4. Постійним повчанням не закріплюйте у підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.

5. Не перешкоджайте їхній участі у звичайних молодіжних об’єднаннях.

6. Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких підлітків в суспільні справи колективу учнів.

7. Сприяйте організації педагогами та батьками спільних масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям, успішністю.

8. Втягуйте “важких” підлітків в суспільно корисні трудові справи, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.

9. По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки, виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.

10. Виховуйте у таких підлітків вміння не тільки підкорятися, а й командувати, не принижуючи та не уражуючи інтереси однолітків.

1. Уважно вислухайте дитину, прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.

2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.

4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком .Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодь!

  5. Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.

7. Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати довіру в нього.

Коли поєднуються любов і майстерність,  

Можна сподіватися на шедеври.

Дж.Рескін

 

К. Роджерс вважає, що вчитель зможе створити у класі потрібну атмосферу, якщо керуватиметься такими правилами

1.  Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.

2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед групою, так і перед кожним учнем.

3 Завжди відштовхуйтесь від того, що в учів є внутрішня мотивація до навчання.

4.  Будьте для школярів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.

5. Будьте таким для кожного учня.

6. Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій групи (класу) і приймати його (порівнювати свої дії із цим настроєм).

7. Будьте активним учасником групової взаємодії.

8. Відкрито виражайте у групі свої почуття.

9. Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожного школяра.

Рекомендації вчителям по роботі з обдарованими учнями

 

У роботі з обдарованими дітьми діяльність вчителя повинна спрямовуватися в двох напрямах водночас: превентивному та реабілітаційному. Превентивні дії маютьвключати раннє розпізнавання здібностей дитини для створення її оптимальних умоврозвитку. Реабілітація має бути спрямована на раннє виявлення здібних дітей, якімають труднощі у соціальній адаптації, і надання їм своєчасної допомоги, не чекаючи,коли труднощі набудуть нездоланного характеру.

Слід добре пам’ятати: якщо виникають проблеми між учителем і розумово обдарованим учнем, причину треба шукати насамперед у першому. Вона вимагаєроз’яснювально - коригуючих впливів.

 

У свою чергу, педагогам варто керуватися рекомендаціями, що створюють сприятливі умови для реалізації прийомів роботи з розумово обдарованими дітьми.

  • Не бажано приділяти надто багато уваги ігровому навчанню з виразним елементом змагальності. Учень найчастіше буде переможцем, що може викликати неприязнь інших дітей і не сприятиме створенню атмосфери всезагальної зацікавленості.
  • Не підносити обдарованих дітей на "п’єдестал" чи перетворювати їх у вундеркіндів в очах інших. Їхній успіх належним чином оцінять, а недоречне підкреслення виключності часто породжує роздратування, ревнощі, відторгнення замість очікуваних позитивних реакцій. Але не припустима й іншакрайність – навмисне публічне приниження унікальних здібностей, особливо саркастичні зауваження щодо них.
  • Доцільно пам’ятати, що здебільшого розумово обдаровані діти погано сприймають строго регламентовані заняття, що повторюються.


 

Правила роботи з тривожними учнями.

 

 

  1. 1.Уникайте змагань і яких- небудь видів робіт, що враховують швидкість виконання.
  2. 2.Не порівнюйте учня оточуючими.
  3. 3.Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
  4. 4.Сприяйте підвищенню самооцінки учня, частіше хваліть його, але так , щоб він знав за що.
  5. 5.Частіше звертайтесь до учня по-імені.
  6. 6.Демонструйте зв'язки впевненої поведінки, будьте у всьому прикладом для учня.
  7. 7.Не висувайте до учня завищених вимог.
  8. 8.Будьте послідовні у вихованні учня.
  9. 9.Намагайтеся робити учню як найменше зауважень.
  10. 10.Використовуйте покарання лише у крайніх випадках.
  11. 11.Не принижуйте учня, караючи його.

 


 

Рекомендації педагогам

щодо поводження з учнями, схильними до агресивної поведінки

 

  1. 1.Пам'ятайте , що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності. Лише зрозумівши причини агресивної поведінки та усунувши їх , ви можете сподіватися, що агресивність учня буде подолано.
  2. 2.Дайте учню можливість виплеснути свою агресію, перенесіть її на інші об'єкти. Дозвольте йому розірвати аркуш паперу (краще з зазначеною учнем проблемою), й ви побачите, що в реальному житті агресивність у цей момент знизилася.
  3. 3.Показуйте учню особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ньому вибухів гніву або невтішних висловлювань про своїх друзів чи колег.
  4. 4.Нехай учень в кожний момент відчуває, що ви його поважаєте, цінуєте та приймаєте таким, яким він є.
  5. 5.Стримуйте прагнення учня провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недружелюбні погляди одне на одного або бурмотання чого-небудь із образою собі під ніс.
  6. 6.Після конфлікту обговоріть з учнем причини його виникнення, визначте неправильні дії учня, які призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші можливі способи виходу з конфліктної ситуації
  7. 7.Не обговорюйте при учню з іншими  проблеми його поведінки,  він може переконатися в думці про те, що конфлікти неминучі, і продовжуватиме провокувати їх.

 

КОНТАКТИ

  • 40016, м.Суми, пр-т. Свободи, 38
  • (0542) 78-99-92
  • (0542) 78-99-90 
  • email: shtc-pto@ukr.net
  • моб: 066-290-47-45

До нас можна доїхати: 

  • маршрутними таксі № 2, 17а, 21, 51, 52, 53 
  • тролейбус №15, 15а