Для того, щоб допомогти дитині упоратися із труднощами в навчанні, необхідні:
1. Зміна оточення:
· Роботу з гіперактивною дитиною будуйте індивідуально. Дитина повинна завжди перебувати перед очима вчителя;оптимальне місце в класі для гіперактивної дитини – перша парта навпроти стола вчителя або в середньому ряду.
· Змініть режим уроку із включенням фізкультхвилинок.
· Дозвольте гіперактивній дитині через кожні 20 хвилин підводитись. Надайте такій дитині можливість швидко звертатися по допомогу в разі виникнення труднощів.
· Спрямовуйте енергію дитини в корисне русло, запропонувати дитині вимити дошку, роздати зошити тощо.
2. Створення позитивної мотивації на успіх:
· Частіше хваліть дитину.
· Уникайте завищених або занижених вимог до учня із СДУГ.
· Використовуйте на уроці елементи гри й змагання.
· Великі завдання розбивайте на окремі частини, контролюючи виконання кожної з них.
· Створюйте ситуації, у яких гіперактивна дитина може продемонструвати свої сильні сторони.
· Будуйте процес навчання на позитивних емоціях.
· Пам’ятайте: з дитиною потрібно домовитися, а не зламати її.
3. Корекція негативних форм поведінки:
· Сприяйте припиненню, зникненню агресії.
· Навчайте необхідних соціальних норм і навичок спілкування.
· Регулюйте взаємини дитини з однокласниками.
4. Регулювання очікувань:
· Пояснюйте батькам і оточуючим, що позитивні зміни відбуваються не одразу, а через деякий час.
· Пояснюйте батькам і оточуючим, що поліпшення стану дитини залежить від спокійного й поміркованого ставлення до неї.