ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

Освітній процес під час війни:

актуальні поради для викладачів

Під час освітнього процесу в умовах війни є кілька важливих порад для викладачів:

  • психологічна підтримка та спілкування — головна мета навчання нині;
  • заняття мають бути орієнтовані на повторення;
  • краще не розпочинати урок з опрацювання нових тем;
  • варто уникати негативних оцінок та великих за обсягом домашніх завдань;
  • натомість слід створювати для здобувачів освіти ситуації успіху, позитивну мотивацію, хвалити їх;
  • із розумінням ставтеся до неуважності здобувачів освіти;
  • говоріть із здобувачами освіти про емоції та почуття;
  • нагадуйте про інформаційну гігієну користування ґаджетами.

 

         Про важливість критичного та поміркованого споживання інформації у соцмережах під час війни у своїх рекомендаціях нагадує й Державна служба якості освіти. Поради експертів торкнулися навчального плану, психологічної підтримки учнів та формування у них емоційного інтелекту, наскрізних навичок та компетентностей — тобто основних завдань Нової Української Школи.

         В умовах інформаційної війни педагогам важливо розвивати в учнів критичне мислення та разом вчитися перевіряти інформацію, розпізнавати фейки, маніпуляції, аналізувати різні точки зору.

У фокусі — психоемоційна підтримка дітей

         Нині важливо не лише здобувати нові знання та навички, але й спілкуватися з однолітками, педагогами, отримувати емоційну підтримку.

         Як стабілізувати емоційний стан здобувачів освіти ?

Дуже корисна вправа "Метелик":

  • Схрестіть долоні, "зачепіться" великими пальцями один за один - таким чином "створіть" руками метелика.
  • Прикладіть долоні до грудей, легко та ритмічно постукайте по ключицях кожною з них: правою рукою по лівій, а лівою по правій.
  • Продовжуйте вправу, доки не відчуєте, що дихання вирівнялося.
  • Після виконання вправи мозок переходить в більш адаптивний режим, йому легше навчатися, зосереджуватися, сприймати нову інформацію.
  • забезпечення сталості та безперервності освіти;
  • створення безпечних умов для навчання та викладання;
  • психологічна підтримка учасників освітнього процесу;
  • відновлення освітньої інфраструктури в найближчому майбутньому;
  • продовження реформ та якісних трансформацій на всіх рівнях освіти.

Які пріоритети української освіти у воєнний та післявоєнний періоди?

         Для того, щоб зробити онлайн-навчання цікавим, Міністерство освіти і науки України зібрало вичерпну добірку дистанційних платформ для навчання та саморозвитку.

         Водночас в умовах війни краще оптимізувати навчальне навантаження. Тут викладачам допоможуть:

  • месенджери; робота з онлайн-ресурсами (Всеукраїнська школа онлайн,) чи онлайн-інструментами (на кшталт Classtime);
  • завдання та техніки для психологічної підтримки (читання літератури, перегляд фільмів чи мультиків, малювання, ліплення, інші творчі заняття).

КОНТАКТИ

  • 40016, м.Суми, пр-т. Свободи, 38
  • (0542) 78-99-92
  • (0542) 78-99-90 
  • email: shtc-pto@ukr.net
  • моб: 066-290-47-45

До нас можна доїхати: 

  • маршрутними таксі № 2, 17а, 21, 51, 52, 53 
  • тролейбус №15, 15а