Однією з найзапекліших битв у війні на сході України є бої за Донецький аеропорт, які тривали з травня 2014-го до 20 січня 2015 року. Понад 242 дні українські військові, добровольці, медики й волонтери протистояли навалі російсько-окупаційних військ і проросійських бойовиків.
Серед тих, хто загинув захищаючи Донецький аеропорт, було чимало хлопців із Сумщини. Це випускник нашого Сумського хіміко-технологічного центру професійно-технічної освіти, наймолодший «кіборг», 18-річний доброволець, Герой України з позивним «Сєвєр» Сергій Табала, молодший сержант Збройних сил України Микола Ніколаєнко, солдати ЗСУ Сергій Абрютін та Іван Євдокименко
Вічна пам’ять і слава захисникам України!
17 січня 2024 року у здобувачів освіти групи №41 відбулася кваліфікаційна пробна робота за професією «Кухар; кондитер».
В теплій та дружній атмосфері, незважаючи на численні повітряні тривоги, готували, випікали, вимішували, формували, старалися і трішки хвилювалися. Так майбутні кондитери демонстрували всі свої професійні знання та вміння приготування різних страв: тістечок, печива, піци, тортів, рулетів.
Екзаменували їх доброзичливо та в той же час вимогливо. Результатом залишилися задоволеними всі - і учні, і майстри виробничого навчання. Адже здобувачі освіти відповідають рівню кваліфікації Кондитер ІІІ розряду.
З метою підкреслення важливості та значення миру як головної цінності нашого суспільства, здобувачі освіти й вчителі нашого освітнього закладу взяли участь у Всеукраїнському конкурсі есе «Моя Україна».
Майже чотири тисячі творчих робіт надіслали до Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова учасники конкурсу. Це рекордна кількість - і кожне есе було уважно прочитане командою Фонду і представниками Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».
Учасники нашого Ценру теж приділили час для написання есе, в якому поділилися своїми думками та мріями про майбутнє України, своїми історіями про війну, міркуваннями, у чому сила українського народу.
І як результат - двоє учасників, Гелета Дмитро та Біліченко Зінаїда, отримали диплом фіналіста у Всеукраїнському конкурсі есе «Моя Україна», реалізованого в рамках проєкту Музею «Голоси Мирних» благодійної організації «Фонд Ріната Ахметова» та приуроченого до Міжнародного дня миру.
Есе стануть частиною Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова - найбільшого у світі архіву розповідей мирних мешканців України про життя під час війни, який містить вже понад 90 тисяч історій.
Вітаємо дипломатів та зичимо подальших успіхів!
Проведення такого конкурсу є надзвичайно важливим для виховання в молодого покоління почуття патріотизму, духовності та єдності.
Вітаємо Михайлову Анастасію, ученицю групи №31 за професією «Кухар, кондитер», з перемогою у ІІІ етапах ХХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика та ХІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Шевченка серед здобувачів освіти професійної (професійно-технічної) освіти Сумщини, де вона посіла ІІ місце.
Бажаємо й надалі зростати інтелектуально та творчо. Не зупинятися на досягнутому, а продовжувати отримувати нові й нові перемоги! Вітаємо! І хай щастить!
Притча на тему «психологічно – емоційного вигорання», в кінці – поради.
В одній країні жив Лікар казок. Про нього із вуст в уста йшов поговір про його доброту та професійне мистецтво лікувати казки. Одного разу до нього прийшла казка «Червона шапочка». ЇЇ книжка була пошарпаною та зігнутою від переживання стресу і сліз. Ледве протягуючи голос, вона розповіла що не знайшла лісову хатинку бабусі, повернулась додому. Потім замість неї понесла пиріжки бабусі її мама, але теж мабуть заблукала, бо не повернулася. І раптом від хвилювання, вона взагалі забула сценарій своєї казки і не знає чим закінчилася.. Лікар заспокоїв її, навчив як знайти нові шляхи, як знайти маму, бабусю та перемогти вовка, не потрапляючи спочатку до нього в пащу.. Не повторювати в своєму житті один і той самий сценарій, а написати свою історію.
Потім в дім лікаря постукала інша книга – казка в якій стирчала стріла в серці – їй довелося пережити горе і, вона не змогла оговтатись, рана весь час боліла. Намагаючись витягти стрілу сама – вона робила собі ще більш боляче та ятрила рану. Лікар казок полив стрілу з раною маслом на цілющих травах, та витягнув її легенько. Ця казка здобула цінний досвід для подальшого життя, силу і змогла побачити нову ціль, яка стала сенсом майбутньої долі.
Новий гість – «Казка мудрих історій», яка виховала не одне покоління людей, її любили, поважали, а як стали дорослими – забули, як непотрібну закинули в шухляду старої шафи. Вона зустріла там самітність та повну тишу, пролежала багато років – і здалася.. Коли її почала щільно обплітати павутина, навіть не хотіла боротися і заважати обплітати сильніше, відчувала себе приреченою. Тільки випадково коли впала шухляда на старих завісах. Вона, неначе прокинулась, звільнилась та прийшла до лікаря і теж отримала допомогу.. Виявляється в іншому місті була велика домівка, де її так чекали та потребували інші люди, треба було тільки переїхати в інше місце!
Знову стук у двері, до Лікаря казок вечірній гість – книга – казка з назвою «Перемога». Вона зберігала багато радісних історій, інструментів, та вчила перемагати любі ситуації та змінюватись самому. ЇЇ призначенням було також стати «лікарем казок», бо в неї був величезний потенціал серцем сприймати інших. Цінити, співчувати та дуже обережно ставитись до них. Але спочатку прийшли непомітно сумніви, потім зневіра, а потім сильний страх та розчарування скували її обкладинку. Вона стала тверда мов шкарлупа горіха. Їй цього було замало, тому вона повісила на себе ще петлі і на них замки, майже від усього світу заховалася! Лікар не зміг виправити всієї її долі та повернути втрачений час на здійснення призначення, але навчив відкриватись, не боятись помилок та взяв її собі в помічниці.
І останню казку, принесли інші книжки до порогу будиночка. Вона постраждала від вогню, сторінки були вирвані – ними розтоплювали піч, а обкладинка обгорівша. В останню мить її вихватили із полум’я, турботливі та сміливі руки долі.. Лікар казок повністю перешив її, укомплектував новими чистими сторінками, пошив їй із шкіри нову обкладинку, та передав її в руки талановитого письменника, щоб він написав роман «Горіти, але не згорати». Так остання казка пізнала шляхи відновлення та само зцілення.
Мораль ( поради):
1) Всі ці казки - це ми, люди. Кожен зі своєю долею та життєвими випробуваннями. Часто ми живемо не звертаючи увагу на дрібні удари, подряпини, виснаження, напругу, яка накопичується і накопичується. Криза і зруйнування приходять непомітно і раптово. Мобілізуємо себе на працю, безліч інших задач, забуваємо про себе, свої мрії, бажання, потреби, «обрізаємо собі крила». Тому потрібно згадати, що ресурси наші не безмежні, больовий поріг у кожного свій і також має свої кордони, життя одне і щоб насолоджуватися ним та дарувати підтримку іншим людям – треба піклуватися про себе вчасно, піклуватись про психо-емоційне та фізичне здоров’я. Це наша відповідальність.
2)Зможеш берегти себе – то почнеш проявляти ціннісне, дбайливе ставлення до психо-емоційного здоров’я інших, з обережністю ставитись до проявлення емоцій, почуттів оточуючих.
3)Знаходити в житті ті речі, дії, людей, чути власний внутрішній голос бажань - це знайти місця сили для поповнення власних ресурсів. Стати володарем власних думок та обирати ті емоції, які оберігають тебе, а не руйнують. Екологічна дієта споживання, критичні фільтри.
4) Тільки вчасне піклування, розуміння себе а не ігнорування – приносить в наше життя ті чи інші чудеса само зцілення та відкриває для нас нові життєві програми, ціннісні сенси.
5) Дозволяти собі хотіти – це ціле мистецтво, це тоді, коли свідомість і підсвідомість працюють разом. Наш мозок, який до речі сприймає позитивну мову – спочатку формує образ бажання, а потім діє на результат. Також мозок шукає найліпші виходи зі складних ситуацій та посилає імпульси про це які трансформуються в думку та проявляються в незрозумілих, на перший погляд, але дуже невідступних, наполегливих бажань – підказок в нашій свідомості і підсвідомості, виконавши які – ми знаходимо вірне та мудре рішення на складну ситуацію.
Створення безпечного освітнього середовища, безпека життєдіяльності здобувачів освіти – головне завдання закладу.
Згідно плану роботи класу безпеки інженером з охорони праці Роменською О.В. 15.12.2023 для здобувачів освіти у групах №16, 18 та 20.12.2023 для здобувачів освіти у групах № 26, 28 були проведені заняття на тему: «Запобігання дорожньо-транспортному травматизму. Перша допомога», «Ураження електричним струмом. Як діяти при виявленні обірваного дроту».
Викладачем спецдисциплін Новіковою Л.М. 15.12.2023 для здобувачів освіти у групах № 16, 18 проведені бесіда та вікторина «Легко вогонь запалити та не просто загасити» та 20.12.2023 для здобувачів освіти у групах № 26, 28, проведена бесіда і показана презентація «Іскру гаси до пожежі, бо вогонь не знає межі».
14.12.2023 заступником директора з виховної роботи Макотренко Н.П. та за участю викладача правознавства Михайловського О.В., майстра виробничого навчання Добровольської М.О. було організовано та проведено зустріч з викладачем-методистом Сумського фахового коледжу Сумського національного аграрного університету Бісік С.Г., яка провела правовий лекторій-диспут для здобувачів освіти Центру на тему «Стоп корупції».
Під час лекторію учні ознайомилися з теоретичними та практичними засадами корупції, як негативного соціального явища, дізналися про види юридичної відповідальності за отримання неправомірної вигоди та підкупу або надання особі неправомірної вигоди. Також під час заходу приділено увагу питанню впливу корупції на всі сфери суспільних відносин держави та суспільства.
Під час диспуту здобувачі освіти активно висловлювали свої думки стосовно шляхів подолання корупції та умов розвитку держави при відсутності корупції.
По завершенню диспуту учні узяли участь у проходженні напівжартівливого тесту «Який ви корупціонер?».
Професійна орієнтація учнів - одне з важливих питань сьогодення, тому наш освітній заклад завжди гостинно відкриває двері для усіх бажаючих ознайомитися з робітничими професіями і можливостями здобути якісну професійну освіту.
Сьогодні, 14 грудня, колектив Центру радо приймав гостей, а ними були здобувачі освіти Великочернеччинської школи.
На учнів чекала екскурсія закладом, цікава програма з сюрпризом.
Також під час захопливого квесту здобувачі освіти разом з досвідченими майстрами виробничого навчання відчували себе в ролі кваліфікованих робітників: операторами виробничого навчання, кондитерами, зварювальниками, слюсар-ремонтниками.
А наостанок, за філіжанкою смачного чаю всі поділилися враженнями, планами та зробили світлини.
Зрозумій уже зараз, ким ти хочеш стати, і твоє завтра буде щасливим!
Ми - Сумський хіміко-технологічний центр професійно-технічної освіти (раніше ПТУ 1)
Знаходимось за адресою: м. Суми, просп. Свободи, 38 (вул. Прокоф'єва, 38)
Запрошуємо на навчання за професіями:
на базі 9 класу:
- кухар; кондитер;
- оператор з обробки інформації та програмного забезпечення; асистент референта;
- слюсар-ремонтник; електрозварник ручного зварювання;
на базі 11 класу:
- електрогазозварник;
- монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування.
Додаткову інформацію можна отримати за телефонами своїх профорієнтаторів або за телефонами закладу: 066-290-47-45, (0542) 789-992.
Сайт нашого центру http://shtc-pto.sumy.ua/
Наша сторінка в Інстаграм shtc_pto.sumy.ua
Сторінка нашого учнівського самоврядування в Інстаграм u_s_shtc_pto_sumy_ua
Фейсбук: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057098064329
В стінах нашого освітнього закладу проходять Дні відкритих дверей, під час яких майбутні абітурієнти знайомляться з робітничими професіями, які вони попередньо обрали.
Неабиякий інтерес в учнів викликає професія зварювальника.
Зварювальники вкрай затребувані в усьому світі, а перш за все в Україні. Адже будівництво будь-яких об'єктів потребує саме таких фахівців.
Тож, запрошуємо на навчання саме до нашого Центру, де досвічені майстри виробничого навчання, а це фахівці вищого розряду, покажуть як правильно працювати зі зварювальним апаратом.
Обери професію зварювальника в нашому Центрі!
Важливим етапом в житті кожного абітурієнта є вибір професії та закладу освіти.
Тож, наш Центр продовжує проводити профорієнтаційні онлайн зустрічі з випускникними класами сумських загальноосвітніх закладів освіти.
Так, сьогодні, 13 грудня, цими школами стали № 18, 7, 26, 9, 13.
Під час спілкування учні отримали вичерпну інформацію про робітничі професії, про переваги навчання, про перспективи та можливості, про дозвілля.
Ласкаво просимо на навчання до нашого закладу!
До нас можна доїхати: