ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

Шановні учні, батьки, педагоги!

У нашому навчальному закладі продовжує працювати психологічна служба.

Практичний психолог - Ошкодерова Раїса Петрівна моб.тел. 0955071541

Соціальний педагог - Біловол Марія Михайлівна моб.тел. 0956305972

0001

0002

0003

З Днем захисту дітей! Нехай наші діти якомога довше залишаються дітьми. Безтурботними, веселими, радісними. Хочеться побажати, щоб кожна дитина була здоровою і оточеною турботою батьків. Нехай небо над головою завжди буде мирним, а кожен новий день — добрим і цікавим. А батькам бажаємо терпіння, доброти і ніжності. Не забувайте, що саме ви відповідаєте за щасливе і безпечне дитинство дітлахів!

Посмішки дітей — це, мабуть, найкраще, що може радувати погляд. В них стільки щирості і довіри, що розтане навіть найсуворіше і загартоване проблемами серце. Так нехай сьогодні, в День захисту дітей, кожен постарається зробити життя маленьких мешканців нашої планети кращимі безпечнішим.

0002

Психологічна служба

Завдячуючи підтримці Міністерства освіти і науки України (лист від 22.04.2020 № 1/11-2912), Представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)  в Україні надало фінансову допомогу щодо збільшення робочого часу Національної дитячої гарячої лінії, діяльність якої забезпечує Громадська організація «Ла Страда –Україна». Наразі Національна дитяча гаряча лінія надає консультації в телефонному та онлайн-режимах в будні дні з 12:00 до 20:00: короткий номер 116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів),  0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

       

          Шановні здобувачі освіти, батьки та відвідувачі сайту звертаємо вашу увагу, що ви можете звертатися у скрутній ситуації до консультантів Національної дитячої гарячої лінії.

 

Громадська організація

"Ла Страда-Україна"

 

Національна дитяча гаряча лінія          

 

 

 

0 800 500 225(безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

 

 

 

Короткий номер 116 111(безкоштовно з мобільних телефонів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психологічна служба ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»

 

 

 

002

0001

Карантин і соціальна дистанція – загальноприйняті кроки в усьому світі, направлені на подолання спалаху коронавірусу. Медичні експерти переконують у необхідності ізоляції, але вона має і свої негативні сторони, які безпосередньо впливають на психічне здоров’я.

Нещодавні дослідження науковців, опубліковані в британському медичному журналі «The Lancet», вказують на те, що карантин негативно впливає на психічне здоров’я більшості людей. Прояви можуть бути різні: тривога, порушення сну, порушення апетиту, режиму харчування, апатія, немотивована агресія та гнів, можлива депресія та ПТСР (посттравматичний стресовий розлад), загострення хронічних хвороб.

Стресовими факторами в даному випадку виступають порушення сталих комунікативних зв’язків, порушення звичного режиму життя, страх бути зараженим, фрустрація, нудьга, недостатнє володіння інформацією (або її відсутність), фінансові втрати тощо.

Визнаючи наявність даної проблеми, Всесвітня організація охорони здоров’я оприлюднила вказівки щодо того, як вберегти своє психічне здоров’я під час карантину:

1. Дозвольте собі відпочити! Виспіться, поваляйтеся до схочу під ковдрою, а вже потім плануйте свою подальшу карантинну ізоляцію.

2. Пам’ятайте про фізичний стан організму! Важливо знайти спосіб знімати емоційну напругу і забезпечити собі здоровий сон. В іншому випадку з'явиться схильність до переїдання або хаотичного харчування, що негативно відгукнеться на загальному самопочутті. 

3. Якщо для вас дуже важливо продуктивно проводити свій час, розробіть свій особистий розпорядок дня, який би включав різні види діяльності. Це дозволить уникнути фрустрації потреб та відчуття марно втраченого часу.

4. Уникайте синдрому емоційного вигорання, для цього правильно розплануйте режим роботи і відпочинку. При активній розумовій діяльності необхідно щогодини надавати своєму організму 10 хвилин розвантаження.

5. Залишайтеся на зв’язку (особливо це стосується екстравертів, для яких спілкування – невід’ємна частина повноцінного життя). Максимально використовуйте сучасні технології та спілкуйтеся в онлайн режимі з друзями, рідними та колегами.

6. Не переповнюйте своє життя мас-медіа (засобами масової інформації). Обмежте себе у перегляді новин, які спричиняють виникнення масової паніки. Приділіть краще цей час саморозвитку!

7. Зосередьтесь на позитиві. Займайтесь діяльністю, яка приносить задоволення. Пам'ятайте, карантин тимчасовий, врешті решт життя повернеться в своє звичне русло!

Дбайте про своє здоров’я та здоров’я своїх близьких. І будьте здорові!

Сьогодні мозок більшості з нас налаштований на інформацію «а що там з коронавірусом?». Ми регулярно моніторимо новини, відстежуємо статистику, обмінюємося думками в соціальних мережах. Через пандемію коронавірусу багатьох людей охоплює паніка та страх заразитися COVID-19.

 

В Україні посилено режим карантину – закривають кордони для іноземців, повністю припиняються пасажирські авіаційні перевезення, скасовують масові заходи.

Крім того, МОЗ розсилає SMS-повідомлення з рекомендаціями щодо того, як вберегтися від коронавірусу, пропонує закрити заклади громадського харчування.

Хтось читає новини про це, зберігаючи спокій, а для когось – це джерело наростаючої паніки.

З давньогрецької «паніка» перекладається як «підсвідомий жах», викликаний дійсною чи уявною небезпекою. Страх перед невідомим – це природна реакція мозку. Захисний механізм, який мобілізовував наших пращурів перед невідомим  та допомагав залишитися живими, якщо воно дійсно становило небезпеку.

Тривога, що підживлюється страхом, – основа інстинкту самозбереження, схема дії якого залишається незмінною з часів праотців людства. 

Ситуація, викликана пандемією коронавірусу, дійсно тривожна. Залишатися байдужим непросто. Та лише від нас залежить, як саме реагувати на це: мати холодну голову й зберігати спокій чи впадати в паніку.

Чи вирішить це останню проблему? Напевно ні, а от психіка, ймовірно, постраждає. І можливість тверезо оцінювати ситуацію, оперативно ухвалювати рішення в критичні моменти знизиться.

 

Психологічна служба пропонує обрати методи, які будуть найбільш ефективними для вас та допоможуть не впадати в паніку.

 

  • Фільтруйте джерела інформації

Читайте новини лише на перевірених ресурсах, яким можна довіряти.

Менше коментуйте та поширюйте інформацію про коронавірус. Чим більше втягуєтеся в розмови, що нагнітають ситуацію, тим страшнішу картину змальовує мозок. І чим густішими стають «фарби», тим важче «променю» раціональності пробитися крізь них та достукатися до вас.

  • Практикуйте діджиталдетокс

Краще витратьте час, який проводите в інтернеті, на спілкування з рідними, вивчення іноземної мови, читання.

Врешті, навчіться готувати нову страву. Це допоможе вашій психіці відпочити й «очиститися» та дасть змогу більш спокійно й раціонально опрацьовувати інформацію.

  • Розробіть план дій

Розробіть та запишіть план дій на різні випадки: епідемії та обмеження пересування, хвороби колег чи людей, з якими ви були в контакті, вашої хвороби чи рідних тощо.

Опишіть детально свої дії в кожному випадку. Це дасть вам відчуття контролю та розуміння, що зможете впоратися з будь-якою ситуацією.

  • Записуйте те, що хвилює

Це допоможе перенести тривогу в іншу площину (на папір) та трохи заспокоїтися.

Окрім того, хвилювання шкодить сну. А, як відомо, недосипання послаблює імунітет та робить вас більш вразливими до хвороб.

  • Будьте тут і зараз

Хвилювання й тривожність – це проекція себе в майбутньому. Якщо є реальні причини, які загрожують здоров'ю, вашому чи близьких, поміркуйте, як можете мінімізувати чи усунути їх.

Та якщо цей страх продукується просто прочитанням новин, спробуйте відпустити його та зосередитися на тому, що дійсно відбувається тут і зараз.

  • Переключайте діяльність

Переключіться на виконання монотонних домашніх справ, щойно почали відчувати, що страх та паніка наростають.

Прання, прибирання, приготування їжі дають певний релакс та можливість відволіктися від факторів стресу.

  • Говоріть про почуття

Говоріть з рідними та близькими про свої почуття. Або ж зверніться до психолога. Відчувати страх та тривогу не соромно. Більше того, хвилюватися про здоров'я та життя, своє й рідних – природно.

Розмова з близькими чи фахівцем допоможе заспокоїтися та подивитися на ситуацію під іншим кутом.

  • Концентруйтеся на позитиві

Наш мозок гостріше реагує на негативні події. Крім того, він схильний робити з невідомого погане. Через це нам здається, що навкруги більше негативу, ніж позитиву. А інфопростір підсилює це відчуття.

Результати досліджень показали: щоб нівелювати вплив однієї негативної події, потрібно в середньому три позитивні. Тож, щоб заспокоїтися, вам доведеться читати втричі більше позитивних новин.

Скажете, що їх знайти не так просто. У такому разі зменште кількість негативу, і виконати це завдання буде значно простіше. Це дієва духовна практика, що допоможе усвідомлено ставитися до власної реакції на події та заспокоїть ту ділянку мозку, яка викликає емоції. 

 

Впоратися з панікою непросто, але можливо.

Головне – щире бажання та робота над собою.

Зичимо всім нам міцного здоров'я та спокою.

Рекомендації батькам та учням під час карантинного періоду

 

     Правила дорожнього руху

Під час карантину, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, потрібно чітко виконувати правила дорожнього руху:

  • рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку, обережно по слизькій дорозі, особливо під час ожеледиці. Взуття має бути зручним, підбори – низькими;
  • за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів; переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а за їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора; виходячи на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспорті засоби, бути особливо уважним і обережним при прослуховуванні плеєра через навушники та при використанні одягу з капюшоном;
  • чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
  • категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом або встановленими місцями; для запобігання ДТП за участю дітей категорично заборонено кататися на санчатах, ковзанах, лижах (інших зимових приладах для розваг) на проїжджій дорозі, категорично заборонене катання з гирок із виїздом на проїжджу частину дороги;
  • для запобігання травмування можна кататися на ковзанах тільки у відведених для цього спеціальних місцях й на міцному льоду без розщелин;
  • користуючись транспортним засобом, необхідно сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.

 

Правила пожежної безпеки

 

Під час карантину, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, приміщеннях, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:

  • не брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (петарди, бенгальські вогні, феєрверки, легкозаймисті речовини тощо);
  • користуватися газовою плитою тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання; заборонено застосовувати горючі матеріали;
  • зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення;
  • у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці ніякі незнайому чи чужу побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
  • не можна наближатися до електроприладів, музичної апаратури, які живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, негайно повідомити про це дорослому;
  • не збиратися біля проходів у громадських установах, входах та виходах, у приміщеннях вестибюлю;
  • у разі пожежної небезпеки – наявності вогню, іскріння, диму – негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;
  • при появі запаху газу в квартирі у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту й вийти з приміщення;
  • негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону; назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши свій номер телефону.

 

З 25 листопада по 10 грудня в навчальному закладі проходила щорічна акція «16 днів проти насильства».

Психологічною службою в ході акції були проведені заходи з питань порозуміння з Віл-інфікованими, профілактика насильства та жорстокості в учнівському середовищі, вшанування пам'яті студенток, розстріляних в Монреалі, протидії торгівлі людьми та рабства, підтримки людей з особливими потребами, прав людини

Міжнародна акція «16 днів проти насилля» розпочалась зі створення інформаційно-інтерактивного стенду, також були проведені різноманітні практичні заняття та години психолога з питання попередження СНІДу та ВІЛ., акції «Червона стрічка», «Скажемо СНІДу НІ», та для підтримки дітей з особливими потребами «Рука допомоги». Були проведені практичні заняття з теми протидія булінгу, перегляд відео презентації «Кібербулінг або агресія в інтернеті». Способи розпізнання і захист людини, надані рекомендації.

Закінчилася акція «16 днів проти насилля» заходом в ігровій формі «Права людини».

0001P

0002P

 

Відповідно до плану роботи навчального закладу з 18 по 25 листопада 2019 року було проведено Тиждень толерантності, присвячений відзначенню Міжнародного дня толерантності 16 листопада.

Впродовж Тижня робота спеціалістів психологічної служби була спрямована на формування в учасників освітнього процесу принципів терпимості, доброзичливості, взаємної поваги та мирного співіснування.

В рамках Тижня психологічною службою проведено наступні заходи:

- підготовка відеоролику для висвітлення на центральному моніторі по даній тематиці;

- практичні заняття:

«Терпимість, толерантність, милосердя», «Я і група: толерантне спілкування», «Правила ввічливості», «Протидія різним формам дискримінації»,

-         акції:

«Поділись гарним настроєм з другом»

«Дерево толерантності»

«Обійму безкоштовно»

«Поділись своєю добротою»

-         години спілкування:

«Ми різні-ми рівні», «Будемо добрішими», «Толерантність – запорука людяності», «Стежиною добра»

-         години психолога:

«Толерантність – крок до гуманності», «Толерантність врятує світ», «Повага понад усе!», «Ти – Особливий!».

00004

 

           У навчальному закладі 21 листопада в День Гідності та Свободи психологічною службою було проведено тематичні заняття з патріотичного спрямування «Я українець і цим пишаюсь», практичне заняття «Особиста гідність». Працівники психологічної служби приділили увагу проблемі формування моральних почуттів із усвідомлення єдності України та найголовнішої людської цінності – життя серед людей. Формували в учнів розуміння і переживання всім серцем, шанобливо ставитися до оточуючих та спільних цінностей українського народу.

00001

 

У навчальному закладі з 2.05 по 11.05 проходив тиждень психології, оскільки психологія пов’язана з усіма науками, вводить людину у цікавий світ явищ таємного внутрішнього життя особистості, стосунки з іншими людьми та оточуючим світом. 

Основна мета проведення тижня психології – психологізація всіх учасників освітнього процесу. Проведення тижня – цікавий, творчий процес.

3

4

5

6

78

9

 

У закладі працює психологічна служба в складі практичного психолога Ошкодерової Раїси Петрівни та соціального педагога Біловол Марії Михайлівни.

Задачі психологічної служби центру:

-           захист психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;

-           надання психологічної допомоги дітям та сім’ям, які отримали статус вимушені переселені особи та учням батьки яких знаходяться в АТО;

-           створення позитивного психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах;

-           формування навичок здорового способу життя учнів;

-           підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, викладачів, батьків;

-           підвищення рівня соціальної адаптації підлітків, формування навчальних та професійних здібностей через врахування індивідуальних особливостей, гармонізацію міжособистісних відносин в колективах;

-           подолання відхилень в особистісній сфері підлітків;

-           психологічний супровід учнів «групи ризику»;

-           виявлення схильності учнів до суїцидальної поведінки та суїцидальних намірів;

-           профілактика комп’ютерної та інтернет залежності, формування стресостійкості.

-           забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення умов для комфортного навчання та виховання студентів;

-           сприяти створенню належних умов для поступової адаптації студентів І курсу  до навчання в коледжі, цілеспрямовано скоординувавши дії педагогів, їхній професіоналізм, досвідченість;

-           підвищення рівня обізнаності студентської молоді щодо відповідальної поведінки, умінь конструктивного спілкування;

-           підвищення соціальної компетентності молоді в питаннях  здорового способу життя;

-           соціально-педагогічна профілактика негативних явищ в студентському середовищі, суїцидальної поведінки та насильства серед молоді.

 

ФОРМИ РОБОТИ  ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЦЕНТРУ

  • Індивідуальне та групове консультування учнів, батьків, викладачів.
  • Психологічна діагностика

 Психокорекційна та розвивальна робота 

 Психопрофілактична робота серед учнів.

 Просвітницька робота серед учнів, батьків, викладачів.

Соціально-педагогічна профілактика.

Соціально-педагогічна допомога.

 

Список телефонів служб, консультацій медико-психолого-правового профілю

 (044) 500-21-80 Всеукраїнський телефон довіри для дітей та молоді
800-500 45-10 Національна лінія телефону довіри з питань ВІЧ/СНІДу
800-503-0-800 Гаряча телефонна лінія по проблемі туберкульозу Благодійного фонду «Розвиток України»
800-500-33-50 Національна гаряча лінія з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна
500-22-50 Національна гаряча лінія з попередженню торгівлі людьми Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна
0-800-500-33-5386 Національна «Гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей
(0542) 36-02-72 Обласний центр практичної психології та соціальної роботи Сумської обласної державної адміністрації
(0542)24-31-65 Сумська обласна клінічна дитяча лікарня
(0542)4-09-98 Сумський обласний психоневрологічний диспансер
(0542)33-44-26 Сумський обласний центр планування сім’ї
(0542)24-35-02 Сумський обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом

КОНТАКТИ

  • 40016, м.Суми, пр-т. Свободи, 38
  • (0542) 78-99-92
  • (0542) 78-99-90 
  • email: shtc-pto@ukr.net
  • моб: 066-290-47-45

До нас можна доїхати: 

  • маршрутними таксі № 2, 17а, 21, 51, 52, 53 
  • тролейбус №15, 15а